XX. mendeko Euskararen Corpus estatistikoa
Testuingurua
Handik urte betera zabaldu ziren Penintsulan ECCA Zentruak, Madriletik hasita, probintzia guztietara.
Bestalde, sistema bera Hegoameriketako hainbat lurraldetan egokitzen ere hasi ziren.
Material honen zati bat, normalean
Lanerako fitxarena eta arbelarena egiten du aldi berean.
Beste material lagungarri batzuk ere badaude horrekin batera, maila bakoitzari dagozkionak: ariketak, autozuzenketarako plantila eta guzti, ikasleak bere lanak ebaluatu eta zuzen ditzan; apunte teoriko batzuk, gaiaren osagarri, eta, gainera, galdekizunak eta ariketa-orriak irakasle-gidariari aurkeztu beharrekoak eta Zentruan zuzenduko direnak.
Guzti horrek osatzen du ikaslearen testuliburua.
Bere teknika propioak erabiltzen ditu arreta sortzeko, ikaskuntza aktiboari eusteko eta baliabide teknologikoak behar ez bezala erabiltzeak ekarriko lituzkeen hutsegiteak saihesteko.
Ikasleak bere etxean entzuten du klasea, irakasleak hasitako prozesuari jarraitzen dio eta honek esandakoa betetzen du.
Irakasaioa xeheki prestatzen da grabatu baino pixkat lehenxeago, aktiboa da eta bakoiztua, eta irakasleek ez dute aurrez idatzitako gidoirik; beren hitzaldia inprobisatu egiten dute mikrofonoaren aurrean eskemaren laguntzarekin.
Irakasle orientatzaileak zertzen du; hau da, izan ere, sistema honetako gakoetan bat, eta eginkizun anitz ditu: eskemak emango dizkio ikasleari astez aste, klaseei jarrai izan ahal diezaien; aurreko astean landutako materiala bilduko du; ikaslea pedagogiaren aldetik gidatzen du eta ebaluatzen eta, batez ere, dinamizatzaile, suspertzaile eta sustatzaile da.
Hiru elementu hauek (material inprimatua, irrati bidezko klasea eta asteroko orientazioa) oinarri-oinarrizkoak dira eta garrantzi berekoak eta, metodologia erabat eraginkorra izan dadin, hiruren arteko oreka behar da.
Beren egitekoei dagokienean:
-